Proces tvorby lokálního produktu cestovního ruchu vycházející z potenciálu českého rybářství a rybníkářství
Cílem metodiky je poskytnout vhodný postup tvorby lokálního produktu cestovního ruchu se zaměřením na rybářství, rybníkářství, rybolov a rybí gastronomii se zapojením jednak všech stakeholdrů v regionu/destinaci cestovního ruchu a také se zapojením rezidentů a místníchspolečenství, které mají přímý vztah k tomuto českému fenoménu. Vznikem lokálních produktů cestovního ruchu může dojít k následnému propojení do regionálních produktů na základě síťování a tím ke zvyšování povědomí o české tradici rybářství a rybníkářství mimo hranice daného regionu.
Metodika je určena zástupcům obcí v České republice, organizacím destinačního managementu zejména na lokální a oblastní úrovni, ale i s přesahem na regionální úroveň, a všem iniciátorům na straně stakeholdrů, kteří svými aktivitami přispívají k udržování a šíření tradice českého rybářství a rybníkářství.
Hlavním smyslem metodiky je poskytnout srozumitelný postup při tvorbě lokálního produktu cestovního ruchu s využitím potenciálu rybářství a rybníkářství, popřípadě i k tvorbě takového produktu motivovat jakékoliv stakeholdry vyskytující se v destinaci. Součástí metodiky je postup tvorby lokálního produktu, který je znázorněn pomocí vývojového diagramu, a dále jsou jednotlivé kroky detailně popsány.